Weer terug in Nederland - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Tonny CB - WaarBenJij.nu Weer terug in Nederland - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Tonny CB - WaarBenJij.nu

Weer terug in Nederland

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

17 Juni 2015 | Nederland, Amersfoort

Hallo allen,
Dank voor jullie meeleven. Nu ik weer aan mijn keukentafel zit in Amersfoort kan ik het pas lezen. Of ik had geen internet in China of geen computer/smartphone ter beschikking of Waarbenjij sloeg het reisverslag niet op en opende ook niet jullie berichtjes aan mij; Reden???? China, internet, waarbenjijwebsite? Na enkele keren de eerste 1,5 week proberen ben ik maar gestopt hiermee.
We hebben een intensieve familiebezoek reis gehad, waarin geen gekke dingen zijn gebeurd, zoals voorgaande reizen met diefstal, natuurramp, ziekte of zoiets.
We hebben dus Rosa met ouders Wangwang en Young ontmoet; een heel leuk rustig, maar ook actief meisje. in die 3 weken zag ik ook hoe ze ontwikkelde, de laatste dag van ons zijn daar nam ze initiatieven tot gaan kruipen, een doorzettertje is mijn indruk.
Verder hebben we enkele dagen uitstapje gemaakt met Pings vader en moeder naar Hangzhou en Suzhou en bij hun in Wenzhou geweest, daar vele andere familieleden ontmoet rondom rijstwijn maken!!!
Ook veel opgetrokken met Weijun en Lily als ze niet hoefden te werken. Kernnis gemaakt met Lily haar ouders in omgeving van Santong, een hele belevenis in de chinese cultuur van verloving en huwelijksgewoontes, waarin je als ouders een belangrijke subtiele onderhandelingsactiviteiten verricht (zeer vermoeiend...in Nederland hebben we het heel wat makkelijker op dat gebied)
Onze terugreis verliep goed en precies om 0.00 op 16 juni stapten we ons Nederlands huis binnen.
En nu weer bezig met koffers uitpakken en opruimen (wanneer heb je eigenlijk vakantie...?)
Enkele foto's doe ik nog een keer.

Nihao Ping en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Als vrouw van middelbare + leeftijd reis en verblijf ik graag in China. Vanuit het gestructureerde en rechthoekige Nederland geniet ik van de buigzame mogelijkheden en wegen in de Aziatische landen. Niet teveel plannen, maar ondergaan waar er mogelijkheden zijn en daarin meegaan. Genieten van het eten, genieten van de mensen daar, elkaar niet verstaan en soms toch begrijpen! Hoe kan het?

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 3566

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

Ping's moeder 80 jaar

27 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Ontmoeten van kleindochter in China mei 2015

07 Juni 2015 - 10 Juni 2015

In Whenzhou

01 Juni 2015 - 03 Juni 2015

1 juni 2015 in Shanghai

19 September 2013 - 11 Oktober 2013

Mijn reis naar China

Landen bezocht: