Foto's en terug in Wenzhou - Reisverslag uit Wenzhou, China van Tonny CB - WaarBenJij.nu Foto's en terug in Wenzhou - Reisverslag uit Wenzhou, China van Tonny CB - WaarBenJij.nu

Foto's en terug in Wenzhou

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

06 Oktober 2013 | China, Wenzhou

Nihao,
Inmiddels zit ik weer achter een vaste computer, thuis in Wenzhou, buiten lijkt het herfst al is de temperatuur nog wel 25 graden , denk ik. maar verder regen en wind. Een typhoon trekt vandaag en morgen bij Wenzhou langs. Tijd voor foto's kijken en computer werk.
We hebben afgelopen week veel gezien, beleefd en gereisd per trein, auto en bus en de nodige wandelingen gemaakt. Wangwang en haar vriend Young ontmoet. In Shanghai Weijun en vriendin Lily en veel meer andere mensen. In Wenzhou naar een natuurpark geweest (zie foto's van onze boottocht, wandeltocht)1 oktober is nationale feestdag (zie foto in Shanghai) In Hangzhou 'savonds een licht en muziekshow, prachtig! Inb Yiwu de internationale handelshallen bezocht; inmens groot, veel uit onze winkels wordt hier ingekocht. Nu terug in Wenzhou enkele wandeltochten gemaakt door natuur/heuvels vanuit huis, zaterdag was het prachtig zomers weer; eerst toen de was met de hand gedaan en opgehangen, binnen 2 uur allemaal droog; de natuur lijkt hier wel een droogtrommel! Dicht bij ons huis is een meer, daar moet je naar toe klimmen, terwijl we daarliepen kwam een man op een scooter, had net een vis in het meer gevangen, Ping onderhandelen en kocht de vis in de emmer, verser kan niet, inmiddels j\heerlijk opgegeten. Terwijl die onderhandeling plaats vond kwam een meisje de heuvel afrennen en viel, huilen , riep om haar vader, waar was vader? Na getroost,een meuslireep gegeven met haar op pad op zoek naar vader, gelukkig verscheen hij vrij snel.... OOk nog naar de groothandelmarkt in Wenzhou geweest, waarschijnlijk is de mode komende winter hele leuke hoedjes!!?? En wat dachten jullie van de slager die op een karretje langskomt met delen van een varken; welk deel wil je? En het stel op de scooter met tussenhun in hun baby, even vlees kopen!
Ik ga weer proberen wat foto's bij te voegen
Alle goeds voor juliie.
Waarschijnlijk, hopenlijk binnenkort weer tot ziens in Nederland.
groeten Tonny

Tonny

Als vrouw van middelbare + leeftijd reis en verblijf ik graag in China. Vanuit het gestructureerde en rechthoekige Nederland geniet ik van de buigzame mogelijkheden en wegen in de Aziatische landen. Niet teveel plannen, maar ondergaan waar er mogelijkheden zijn en daarin meegaan. Genieten van het eten, genieten van de mensen daar, elkaar niet verstaan en soms toch begrijpen! Hoe kan het?

Actief sinds 15 Sept. 2013