reizen en ontmoetingen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tonny CB - WaarBenJij.nu reizen en ontmoetingen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tonny CB - WaarBenJij.nu

reizen en ontmoetingen

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Tonny

02 Oktober 2013 | China, Sjanghai

Nihao,
Ondertussen zijn we al op de helft van de vakantietijd ongeveer. We hebben mooie uitstapjes gemaakt naar verschillende delen van Wenzhou met ons vervoermiddel de bus, taxi en veel lopen. Wenzhou is volgens mij zo groot als de halver provincie Utrecht, dus...
Nu zijn we per trein naar Hangzhou geweest, daar o.a Wangwang en vriend Young ontmoet. En met hun per auto naar Shanghai gegaan en daar Weijun en vriendin Lily ontmoet. Dat was gisteren, 1 oktober een nationale feestdag, start van communististische staat in 1949. Met z'n zessen dit beleefd per metro en wandelend door een oud deel van Shanghai. Gezellig en alles goed gegaan (al zaten Ping en ik bijna tussen de metrodeuren) Het was zoiets en zo druk als koninginnedag in Amsterdam bv... over de hoofden lopen.
Nu vanuit Shanghai gaan we per trein weer op terugreis via.......
Foto's volgen als ik weer de beschikking heb over een vaste computer.
Nu ben ik snel aan het typen terwijl Ping zijn tas laat naaien bij een man op straat met een soort handnaaimachine, ik mag daar niet bij zijn want dan wordt de prijs veel hoger!! Gelukt voor 5 yuan
groeten aan allen van ons Tonny

  • 02 Oktober 2013 - 18:07

    Kim:

    Hadden ze ook allemasl grote opblaad oranje kronen op :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonny

Als vrouw van middelbare + leeftijd reis en verblijf ik graag in China. Vanuit het gestructureerde en rechthoekige Nederland geniet ik van de buigzame mogelijkheden en wegen in de Aziatische landen. Niet teveel plannen, maar ondergaan waar er mogelijkheden zijn en daarin meegaan. Genieten van het eten, genieten van de mensen daar, elkaar niet verstaan en soms toch begrijpen! Hoe kan het?

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 3571

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

Ping's moeder 80 jaar

27 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Ontmoeten van kleindochter in China mei 2015

07 Juni 2015 - 10 Juni 2015

In Whenzhou

01 Juni 2015 - 03 Juni 2015

1 juni 2015 in Shanghai

19 September 2013 - 11 Oktober 2013

Mijn reis naar China

Landen bezocht: